Известие

Collapse
No announcement yet.

Грешки P0130 P1177 и разсъждения на глас.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Грешки P0130 P1177 и разсъждения на глас.

    Здравейте колеги,
    Имам много странна ситуация. Имам Motor Control System Fail. След проверка на компютър излязоха тези грешки:

    P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
    P1177 Synchronization Fault

    Решихме че 1-ва сонда е пътник (на колекторните тръби са 2) и че там е проблема. При замерване с мултицет 1-ва сонда показва данни от 0,38-0,47v Като данните играят всяка секунда. При 2-ра ламбда параметрите са от 0,15-0,89v).
    До тук добре, но когато размених местата на сондите се получи интересен казус. Оказа се че 1-вата уж умряла сонда работи в диапазон от 0,15-0,89v a 2-рата работеща започна да показва 0,38-0,47v.

    Колата е със сменен ремък преди седмица. Ако са объркали нещо няма ли проблема да е и при 2-те ламбди ?

    1.излиза че 1-ви и 4-ти цилиндър имат бедна смес ?
    2.ако имам развален датчик на разпределителния вал грешка P1177 или лошо зацепване на него защо сонда 2 работи нормално и показва стабилни стойности ?
    3. проблем с дебитомера ?
    4. може би най много ме съмняват кабели и свещи но това ще мога да го проверя утре...

    П.с. колата е Алфа 147 1.6 120коня
    П.с. 2 : възможно ли е кабел за сигнал след буксата на ламбда да дава оттечка ?
    Last edited by consol; d.m.y г., 17:00.

  • #2
    Колата има ли газова уредба ? Запознат ли си, дали са ползвали специализираните пети за зацепване на ангренажният ремък?

    Comment


    • #3
      Пипали ли сте скоро датчика на разпределителния вал? Колко ти е стар ремъкът? Кой е зацепвал ангренажния ремък? Палил ли си с бутане или теглене?

      Comment


      • #4
        Със Газово съм. Направил съм проби на сондите при газ и бензин. Винаги ламбдата която е на 1-вата позиция е неактивна. Забила на 0,35-0,4v и играе само в този диапазон. За въпросните пети майстора ми каза че е зацепил колата със тях. Това беше и една от причините да чакам обслужването си 10 дена. Но тези пети аз не съм ги видял с очите си. Просто отидох да си прибера колата когато беше готова.

        Алекс, датчика на разпределителния вал не е пипан нито сменян. Никога до сега не съм бутал колата за да запаля, със запалването нямам проблеми като се замисля . Старият ремък си дойде от Италия не го знам на колко км. е но видимо не беше износен. нямаше нацепвания, до колкото си спомням и надписите по ремъка си стояха. Сменихме го за да сме сигурни че няма да имаме проблеми за в бъдеще с него.

        П.с. Щом работеща сонда попадне на кабел за слот 1 показва 0.35-0.40v. а 2-рата сонда си работи нормално.
        утре ще си проверя връзките на кабелите след сондата че няма никаква логика 2 цилиндъра да работят добре а другите 2 зле.
        Last edited by consol; d.m.y г., 20:03.

        Comment


        • #5
          Датчика на разпределителния вал трябва да може да се замери, дали работи или не. Тези датчици рядко дават фира. Аз съм го сменял, заради един "диагностик" и накрая проблема се оказа в настройките на газовото (не казвам, че при тебе ще е от това) . Стойностите на сондите се гледат на загрял мотор, до колкото знам. Някакви промени в динамиката има ли колата? Неравномерна работа на двигателя, преди и след смяната на ангренажа ?

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
            Датчика на разпределителния вал трябва да може да се замери, дали работи или не. Тези датчици рядко дават фира. Аз съм го сменял, заради един "диагностик" и накрая проблема се оказа в настройките на газовото (не казвам, че при тебе ще е от това) . Стойностите на сондите се гледат на загрял мотор, до колкото знам. Някакви промени в динамиката има ли колата? Неравномерна работа на двигателя, преди и след смяната на ангренажа ?
            Ами аз вече си ходих за настройка на газовото. Там човека ми каза че каквато и настройка да сложи е безмислена при положение че не ми работи Сонда 1. Той няма как да ми я настрой без тези показания. Промяна в динамиката на колата има. Когато изчистим грешките по колата започва да сменя оборотите предполагам ЕКУ-то търси оптималните параметри нали е адаптивен. Ту върви ту забива муцуна и Светне ли ми чек-а за двигателя и идва силата без прекъсване и без промяна на обороти (разбрах че минава на авариен режим и по дефалт сондата е на 0,6v) когато съм със светещ чек никакви проблеми с колата.

            П.с. Преди малко се прибрах от Безиностанцията... 19,5 Разход градско нямам думи
            Last edited by consol; d.m.y г., 20:25.

            Comment


            • #7
              Сондите - размени ги и виж.
              Датчикът може да е попреместен при смяна на ремъка. Много МАЙСТОРИ го осират. Тоя няма пети, виж дали нямаш маркери по колелата

              ---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:42 ----------

              Смени сондада и премахни P1177

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Сондите - размени ги и виж.
                Датчикът може да е попреместен при смяна на ремъка. Много МАЙСТОРИ го осират. Тоя няма пети, виж дали нямаш маркери по колелата

                ---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:42 ----------

                Смени сондада и премахни P1177
                Колега,този датчик се намира под предното зъбно колело на предния разп. вал (не този, който се хваща за вариатора, а другия), ако не бъркам. Но е под тях със сигурност . За да стигне до него, майстора трябва да разглоби зъбното колело. При смяна на ремъка, това разглобяване не е необходимо. Вече, ако случайно нещо го е ударил или закачил кабелите... не знам.

                Първоначално публикувано от consol Покажи съобщение
                Ами аз вече си ходих за настройка на газовото. Там човека ми каза че каквато и настройка да сложи е безмислена при положение че не ми работи Сонда 1.
                Майстора правилно ти е казал. Щом тази сонда не променя стойностите си за разлика от другата... сменяй я. Принципно, ако не работи, според мен трябва да ти гори повече колата.
                Last edited by zombiran; d.m.y г., 22:35.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
                  Колега,този датчик се намира под предното зъбно колело на предния разп. вал (не този, който се хваща за вариатора, а другия), ако не бъркам. Но е под тях със сигурност . За да стигне до него, майстора трябва да разглоби зъбното колело. При смяна на ремъка, това разглобяване не е необходимо. Вече, ако случайно нещо го е ударил или закачил кабелите... не знам.



                  Майстора правилно ти е казал. Щом тази сонда не променя стойностите си за разлика от другата... сменяй я. Принципно, ако не работи, според мен трябва да ти гори повече колата.
                  1) Като не знаеш, не коментираш
                  2) Имаш верни съждения, но ако проблемът е куплунг, протъркана жица, ... какво правиш ти?

                  Comment


                  • #10
                    Колега, лично бях там като ми го сменяха тоя датчик... много добре знам. "Не знам" казах за това, че реално не знам какви ги е вършил неговия майстор. Но този датчик при смяна на ремък не се пипа!!! Може да го замери, за да види дали не е прекъснат.
                    Last edited by zombiran; d.m.y г., 22:47.

                    Comment


                    • #11
                      По принцип не се пипа, ама ... Майстори много и всякакви

                      Comment


                      • #12
                        Някой може ли да ми каже къде отива кабела за сонда 1 че нещо се губи из сноповете кабели искам да проверя дали няма съпротивление по кабела за сигнала и дали не е намачкан някъде ?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от consol Покажи съобщение
                          Някой може ли да ми каже къде отива кабела за сонда 1 че нещо се губи из сноповете кабели искам да проверя дали няма съпротивление по кабела за сигнала и дали не е намачкан някъде ?
                          Според документацията са лява и дясна. Връзките им отиват директно на ECU - то (долу на скицата):




                          Цветовете на проводниците могат да ти помогнат:

                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:49.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Според документацията са лява и дясна. Връзките им отиват директно на ECU - то (долу на скицата):




                            Цветовете на проводниците могат да ти помогнат:

                            Е, има два куплунга и от там в централата.

                            Comment


                            • #15
                              Колеги след няколко дена тестове и заигравки със диагностиките излезе теорията че колата след обслужването е натрупала много грешки (ако е била дадена на контакт да я преместят със откачени елементи по нея) и след това не е Адаптирана.

                              След диагностика и Адаптация (аз го разбирам ресет на Еку) 3 дена колата е карана само на бензин и не даде никакви грешки, пали от 1-вия път на студен старт, оборотите не играят, няма забиване при каране. Не ми мига киломеража, Не се дави или задъхва при форсиране...

                              Сега съм на етап каране само на газ и при проблем пак диагностика...

                              Възможно ли е след като някой елемент на колата се откачи даде се на контакт и после елемента бъде закачен колата да не го разпознава и това да е довело до грешка ламбда сонда 1 и показания на грешни стойности ?!?

                              Comment

                              Working...
                              X